ÖZET
İ
lkö
ğ
retim I. kademede uygulanan fen
bilgisi dersi, Türkiye’de 2004 y
ı
l
ı
nda Milli E
ğ
itim Bakanl
ı
ğ
ı
n
ı
n alm
ı
ş
oldu
ğ
u
kararla yeniden yap
ı
land
ı
r
ı
larak ad
ı
fen ve teknoloji dersi olarak de
ğ
i
ş
tirilmi
ş
, uygulamalar
ı
fen-teknoloji-toplum (FTT)
e
ğ
itimine dayand
ı
r
ı
lm
ı
ş
t
ı
r. Bu çal
ı
ş
man
ı
n amac
ı
, ö
ğ
retmenlerin fen ve teknol
oji dersinin amaçlar
ı
hakk
ı
ndaki görü
ş
leri ve
derse ili
ş
kin bak
ı
ş
aç
ı
lar
ı
n
ı
n 2004 ö
ğ
retim program
ı
do
ğ
rultusunda ö
ğ
retim süreci boyunca de
ğ
i
ş
ip de
ğ
i
ş
medi
ğ
ini
incelemektir. Ara
ş
t
ı
rman
ı
n örneklemini, 2005-2006 ö
ğ
retim y
ı
l
ı
boyunca Ankara’da bulunan ilkö
ğ
retim okullar
ı
nda fen ve
teknoloji dersine giren 75 s
ı
n
ı
f ö
ğ
retmeni olu
ş
turmaktad
ı
r. Çal
ı
ş
mada betimleme (anke
t) yöntemi uygulanm
ı
ş
t
ı
r. Elde edilen
sonuçlara göre, 4. ve 5. s
ı
n
ı
f ö
ğ
retmenlerinin 2004 fen ve teknoloji program
ı
do
ğ
rultusunda derse ili
ş
kin görü
ş
leri, ö
ğ
retim
süreci boyunca olumsuz yönde de
ğ
i
ş
im göstermi
ş
tir. Bu durum, fen ve teknoloji program
ı
ve e
ğ
itim sistemi içindeki
amaçlar
ı
n yeniden gözden geçirilmesi, yap
ı
sal de
ğ
i
ş
ikliklere gidilmesi ve fen-teknoloji-toplum konular
ı
n
ı
n program içerisine
yerle
ş
tirilmesi için çal
ı
ş
malar
ı
n art
ı
r
ı
lmas
ı
gerekti
ğ
ini desteklemektedir.
ABSTRACT
Teachers need to rethink their beliefs on what is wo
rth knowing about constructivist science and technology
curriculum and education. The goal of this study is to inve
stigation of teachers’ percepti
ons about goals 2004 science and
technology curriculum and course activities. The working unive
rse of the research is based upon the teachers of elementary
schools in fourth and fifth classes in A
nkara the first and the second term of acad
emic year 2005-2006. The subject consisted
of 75 elementary school science and tec
hnology teachers. A survey methodology
was used in the study. Science and
technology teachers showed discontent w
ith the status of 2004 elementary school
science and technology curriculum. This
offers directions for revision of the goals
in current science and technology curriculum.
ANAHTAR KELİMELER: ilköğretim fen ve teknoloji programı, öğretmenler, bakış açıları
KEYWORDS: school science and technology curriculum, teachers, perceptions
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education