ÖZET
ERASMUS de
ğ
i
ş
im program
ı
 ile yurtd
ı
ş
ı
na giden üniversite ö
ğ
rencilerinin kültürler aras
ı
l
ı
k ba
ğ
lam
ı
nda s
ı
k
ı
nt
ı
ya
ş
ad
ı
klar
ı
 ve bu yönde e
ğ
itime gereksinim duyduklar
ı
 bilinmektedir. Bu çal
ı
ş
ma çerçevesinde kültürler aras
ı
 ileti
ş
imin 
önemini kavramak, kültürün de
ğ
er yarg
ı
lar
ı
 ile davran
ı
ş
 biçimlerine etkisi yönünde duyarl
ı
l
ı
k geli
ş
tirmek ve kültürel 
farkl
ı
l
ı
klara anlay
ı
ş
 kazand
ı
rmak amac
ı
yla bir e
ğ
itim program
ı
 modeli geli
ş
tirilmi
ş
tir. Grosch ve Leenen’nin (1998) 
geli
ş
tirdikleri kültürler aras
ı
 ö
ğ
renme süreci modelinde oldu
ğ
u gibi, bu modelde de yabanc
ı
 kültürden de
ğ
il, ö
ğ
renci ve 
ö
ğ
rencinin ait oldu
ğ
u kültürden yola ç
ı
k
ı
lm
ı
ş
t
ı
r. Bu model, bilgil
endirici ve uygulamal
ı
 olmak üzere iki farkl
ı
 modül 
ş
eklinde 
olu
ş
turulmu
ş
tur. Belli bir kültürün hedef al
ı
nmad
ı
ğ
ı
 bilgilendirici modülde s
unum ve filmlerin kullan
ı
m
ı
yla kültürel olaylar 
ele al
ı
nmakta; uygulamal
ı
 yürütülen modülde ise, ö
ğ
rencilerin kültürler aras
ı
 yeterlilik aç
ı
s
ı
ndan özde
ğ
erlendirme 
çal
ı
ş
malar
ı
na ve a
ğ
ı
rl
ı
kl
ı
 olarak simülasyonlara yer verilmektedir. Bu çal
ı
ş
ma çerçevesinde geli
ş
tirilen modelin 
uygulanmas
ı
yla, kültürler aras
ı
l
ı
k s
ı
k
ı
nt
ı
s
ı
 ya
ş
ayan ERASMUS de
ğ
i
ş
im ö
ğ
rencilerinin bu yöndeki gereksinimlerinin 
kar
ş
ı
lanaca
ğ
ı
 ve ülkeler aras
ı
 akademik hareketlili
ğ
in kültürler aras
ı
 hareketlilik yönünde geni
ş
letilmesi ve geli
ş
tirilmesi 
yönünde katk
ı
 sa
ğ
lanaca
ğ
ı
 dü
ş
ünülmektedir. 
ABSTRACT
 This study aims to introduce the induction program 
on intercultural awareness prepared for students going 
abroad with ERASMUS student exchange 
program. Among the goals of 
this program, there exist 
the aims of grasping the 
importance of communication among different cultures, impr
oving sensitivity towards differe
nt behavior patterns and 
improving understanding towards cultural diffe
rences. By taking into considerati
on the model improved by Grosch and 
Leenen (1998), in this program it is aimed to base the progr
am not on foreign cultures but the target group of students and 
their own cultural properties. This program is designed in tw
o modules which are didactic an
d application. The didactic 
module is composed of critical incidents 
with which the general cultural issues w
ithout one main cultural focus are studied 
via presentations and films. The 
application module includes the st
udies and simulations to get the participants evaluate their
intercultural efficiency. Conducting such a program with ER
ASMUS exchange students will co
ntribute to the expansion of 
academic mobility towards 
intercultural mobility.
ANAHTAR KELİMELER:   Kültürler arası  öğrenme, ERASMUS Değişim Programı, Kültürler arası  hazırlık eğitimi
KEYWORDS:   Intercultural learning, ERASMUS Exchange  Program, Intercultural preparatory training
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education