ÖZET
Kimyada, laboratuvarıarın öğrenme ortamı haline
getirilmesi son derece önemlidir. Bu anlamda V-diyagramları
fen bilimleri eğitimi alanında önemli gelişmelerden birisidir.
Bu çalışmada V -diyagramlarının niçin laboratuvar-
ıarda öğrenme açısından önemli bir araç olduğu, dersteki
teorik bilgiler ile laboratuvar uygulamaları arasında nasıl
bağlantı sağladığı ve özellikle nasıl hazırlandığı konuları
açıklanmıştır. Ayrıca lise ders kitaplarından seçilen, "farklı
maddelerin çözünürlüklerinin karşılaştırılması", "sıcaklı-
ğın çözünürlüğe etkisi" ve "konsantrasyonun reaksiyon hı-
zına etkisi" deneylerine yönelik V-diyagramları örnek olarak
hazırlanarak verilmiştir.
ABSTRACT
In ehemistry, putting laboratories into learning
environments is extremely importanLFrom this point
of view, the V-diagrams are one of the importantdevelopments
in science edueation. Why the V-diagrams are importanttools
for leaming in laboratory, how they integrate
theorica! knowledge with laboratory observations and especially
how the V-diagrams can be prepared have been
explaned in this study. Three experlments have been selected
from high school chemistry textbooks. V-diagramseoneerned
with these experiments have been performed and
given as examples. These experiments are "the comparison
of different matters' sohibility, "effeet of temperature on
solubility" and" effeet of concentrationon reaction rate".
ANAHTAR KELİMELER: V-diyagramı, kimyadersleri,laboraıuvar çalışması.
KEYWORDS: V-Diagrams, chemistry courses, laboratory work
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education