ÖZET
Bu çal
ı
ş
man
ı
n amac
ı
; 2004-2005 ö
ğ
retim y
ı
l
ı
nda Hacettepe Üniversitesi Biyoloji E
ğ
itimi Anabilim Dal
ı
ö
ğ
rencileri
aras
ı
ndan seçilen 22 ö
ğ
renciye bilgisayar kursu verilerek bilgisayar ba
ş
ar
ı
lar
ı
, öz-yeterlik inançlar
ı
ve tutumlar
ı
nda olu
ş
an
de
ğ
i
ş
meyi incelemektir. Bu amaçla deneysel bir çal
ı
ş
ma düzenlenmi
ş
tir. Deneysel çal
ı
ş
mada tek grup ön-test son-test modeli
uygulanm
ı
ş
t
ı
r. Çal
ı
ş
ma öncesinde, .78 güvenirlik katsay
ı
s
ı
na sahip bilgisayar ba
ş
ar
ı
testi, .71 güvenirlik katsay
ı
s
ı
na sahip
bilgisayara yönelik öz-yeterlik ölçe
ğ
i ve güvenirlik katsay
ı
s
ı
.90 olan tutum ölçe
ğ
i ön test olarak uygulanm
ı
ş
t
ı
r. 10 haftal
ı
k
bilgisayar e
ğ
itimi verilerek ayn
ı
ölçme araçlar
ı
tekrar son test olarak uygulanm
ı
ş
t
ı
r. Kurs öncesi ve sonras
ı
testler aras
ı
nda
fark olup olmad
ı
ğ
ı
Wilcoxon testi ile belirlenmeye çal
ı
ş
ı
lm
ı
ş
t
ı
r. Ara
ş
t
ı
rma sonucunda, bilgisayar
kursunun verimli geçti
ğ
i ve
düzenlenen bilgisayar kursunun ö
ğ
rencilerin ve bilgisayar öz-yeterliklerini geli
ş
tirmede önemli bir etkisinin oldu
ğ
u fakat
olumlu tutum geli
ş
tirmede önemli bir etkisinin olmad
ı
ğ
ı
görülmü
ş
tür.
ABSTRACT
The aim of this study is to examine the changes in
computer attitudes and self-efficacy of biology students
after a formal computer course. 22 stude
nts are chosen from Hacettepe University
, Department of Biology Education in
2004-2005 education year. In this experimental
study, one group, pre-test, post-test mode
l has been applied. Before the study,
computer achievement test with a .78 reliability coefficiency,
a self-efficacy scale regarding computers with a .71 reliability
coefficiency, and an attitude scale with a .90 reliability coefficiency had been applied as pre-tests. After a 10-week computer
course, the same scales had been applied as
post-tests. Wilcoxon test had been used in
order to check if there is a difference
between the test results applied before a
nd after the course. According to the results
of the study, the computer course was
efective and had a significant influence on the computer self-effi
ciency of students. However,
it did not have a significant
influence on the development of a positive attitude.
ANAHTAR KELİMELER: bilgisayar öz-yeterlik inancı, biyoloji öğretmen adayı, bilgisayar tutumları
KEYWORDS: computer self-efficacy belief, preservice biology teachers, computer attitudes
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education