ÖZET
Bu derlemenin amacı literaturde konu edilen okul
uygulamalarındaki bazı önemli noktaları ortaya koymaktır.
Alanda iyi eğitilmiş öğretmenler herkesin arzusudur.
Üniversiteler ve eğitim fakülteleri geleceğin öğretmenlerinin
iyi yetişmesinde her zamankinden daha ısrarlı olmalarına
rağmen öğretmen eğitimcileri öğretmenlik uygulamalarına
bir nevi ihmalkar kalabilmekteler. Öğretmen
adayları faküItede öğrendiklerini uygulamak için okullara
gönderiliyorlar. Fakat onların okullarda karşılaştıkları sorunlar
eğitimciler tarafından bilinmeli ki çözülebilsin. Bu
derleme aday öğretmenle rehber öğretmen arasındaki
ılişkinin beklenmedik sonuçlarına odaklanmaktadır.
ABSTRACT
The purpose of this review is to lınderline
some important aspects of school experiences stated in the
literature. All individuals desire a better-educated teacher
ın the field. Even though universities and schools of
education are insisting on educating future teachers more
competently than ever before, teacher educatOfs are kind of
negligent to the realities during teaching practicum. As a
requirement of pre-service education, teacher candidates
are being sent to public schools to practice what they have
leamt in college. But what they have encountered should
be known by educators to overcome the problems. This
review mainly concentrates on the relationship among
ıeacher candidates and supervising teachers and its
unexpected results.
ANAHTAR KELİMELER: Rehberlik becerileri, rehber öğretmenler, okul deneyimi, mesleki etkileşim
KEYWORDS: Supervision skills, supervising teachers, school experiences, professional interaction
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education