ÖZET
Bu çalışmanın amacı, hizmet öncesi ilköğretim sı-
nıf öğretmenlerinin iSi ve sıcaklık konusundaki öğrenme
düzeylerini, hatalar, kavram yanılgıları, ve cinsiyet açısından
incelemektir. Araştırmanın örneklemini 2000-2001
öğretim yılında Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalında
okuyan 2. sınıf öğrencilerinden oluşan 65 kişilik öğrenci
grubu oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri 10 tane açık
uçlu soru içeren anketten elde edilmiştir.
ABSTRACT
The purposc of this research is to
invcstigate prcservice elementary school teachers'
understanding of hcat and temperature in science teaching
according to their errors, misconceptions, gender. The
samplc of this study 65 second year students of primary
education in the Deparment of Elemantary Education
Faculty ofEducation, Hacettepe University. This study was
carried out in 2000 -2001. Data were coIlected through a
test including LOopcn-ended questions.
ANAHTAR KELİMELER: kavram yanılgısı, fen egitimi, iSi ve sıcaklık
KEYWORDS: misconception, science education, heat and temperature
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education