ÖZET
Bu çalışmanın amacı, ortaöğretim 9., 10., lL.sınıf
ve yüksek öğretirnde 1., 2., 3.ve 4.sınıf öğrencilerinin
okuldaki tutum ve davranışları ile okulortamları arasında
bir ilişkinin olup olmadığının tespit edilmesidir.
Öğrencilerin bu konudaki görüşlerini alabilmek için 12
sorudan oluşan bir anket 73 ortaöğretim, 145 yüksek
öğretim öğrencisine uygulanmıştır. Sonuçlar artan yaş ile
öğrencilerde dersten iyi not almak yerine bilgi kazanmak
ve bir mesleğe yönelmek düşüncesinin daha etkili
olduğunu göstermiştir. Aynı zamanda öğrencide grup
çalışması düşüncesinin yeterince oluşturulamadığı ve
sorumluluk duygusunun zayıf olduğu tespit edilmiştir.
Ancak çevre koruma-enerji tasarrufu konusunda uzman
görüşleri doğrultusunda öğretmen, öğrenci ve velilerin
ortak bir çalışma, bir düşünce içinde hareket etmesi
düşüncesinin etkili olduğu gözlenmiştir.
ABSTRACT
The aim of this study is to determine
wether there is a relationship between the students'
aUitudes,behaviour and the educational seuing. Secondary
education students and higher education students were
participatedin the study. To elicit the views of the students
involved a questionnaire",ith 12 items was administeredto
73 secondary education students and to 145 higher
education students. The results obtained indicate that
gaining information and having a good job have become
importantin relation to the increased age insteadof having
good marks.Also the studentshave poor cooperative study
views and poor responsibility. However in the environment
protecton-energy saving topic, a collobarative studyof
teachers, students and parents seems to be an effective
technique for the students
ANAHTAR KELİMELER: Okul eğitimi, öğrenme ortamı. grup çalışması, sorumlulukduygusu
KEYWORDS: School education, leaming environment, cooperative study, responsibility
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education