ÖZET
Son y
ı
llarda babal
ı
k kimli
ğ
i ve babalar
ı
n çocuk yeti
ş
tirme konusunda rol modeli olarak önemlerine ili
ş
kin çal
ı
ş
ma
bulgular
ı
, babalar
ı
n e
ğ
itim sürecine kat
ı
l
ı
m
ı
n
ı
etkileyen etmenlere ilgiyi artt
ı
rm
ı
ş
t
ı
r. Ara
ş
t
ı
rmalar, babalar
ı
n çocuklar
ı
n
ı
n
geli
ş
imi ve e
ğ
itimine kat
ı
l
ı
mlar
ı
n
ı
n çocu
ğ
un çe
ş
itli aç
ı
lardan geli
ş
imini olumlu biçimde etkiledi
ğ
ini ortaya koymaktad
ı
r. Bu
çal
ı
ş
man
ı
n amac
ı
; çocuklar
ı
okul öncesi e
ğ
itim kurumlar
ı
na devam eden bir grup baban
ı
n, e
ğ
itime kat
ı
l
ı
m düzeyleri ile
ili
ş
kili oldu
ğ
u dü
ş
ünülen çe
ş
itli de
ğ
i
ş
kenleri belirlemektir. Çal
ı
ş
man
ı
n bir di
ğ
er amac
ı
ise; baba kat
ı
l
ı
m
ı
n
ı
n desteklendi
ğ
i ve
desteklenmedi
ğ
i kurumlarda çocuklar
ı
e
ğ
itim gören babalar
ı
n e
ğ
itime kat
ı
l
ı
m düzeyleri aras
ı
nda farkl
ı
l
ı
k olup olmad
ı
ğ
ı
n
ı
incelemektir. Ara
ş
t
ı
rman
ı
n örneklem grubunu
İ
zmir ili Foça, Alia
ğ
a ve Kar
ş
ı
yaka ilçelerinde ara
ş
t
ı
rmac
ı
larca seçilmi
ş
6
okulöncesi e
ğ
itim kurumunda çocu
ğ
u e
ğ
itim görmekte olan 161 baba olu
ş
turmaktad
ı
r. Kat
ı
l
ı
m
ı
n
desteklendi
ğ
i/desteklenmedi
ğ
i okullardaki babalara Aile Kat
ı
l
ı
m Ölçe
ğ
i ve Ki
ş
isel Bilgi Formu uygulanarak veriler
toplanm
ı
ş
t
ı
r. Elde edilen bulgular kat
ı
l
ı
m
ı
n desteklendi
ğ
i okullardaki babalar
ı
n kat
ı
l
ı
m düzey ve beklentilerinde anlaml
ı
farkl
ı
l
ı
klar oldu
ğ
unu ortaya koymaktad
ı
r.
ABSTRACT
Interest on father involvement to
educational process has increased due to
research findings related with the
father’s role and effect on child rearing and fatherhood identity.
Related research demonstrates
that, father involvement on
child rearing practices and educational process effect child development in many aspects. The aim of this study is to
determine the factors related with father
involvement in early childhood education.
Also determining the involvement levels
of the fathers from institutes that do and do not support family in
volvement is another aim of the study. The sample consists
of fathers (n=161) who have a child continuing early childhoo
d education institutes. The study is carried on at 6 early
childhood education institute selected am
ong schools at Focal, Aliabad and Kar
ş
ı
yaka-
İ
zmir. Family Involvement
Questionnaire and Personal Survey is applied to gather the data
. The results show significant difference on involvement level
and expectations of the fathers from in
stitutions that support family involvement.
ANAHTAR KELİMELER: aile katılımı, baba katılımı, okulöncesi eğitim
KEYWORDS: family involvement, father involvement, early childhood education
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education