ÖZET
Bu çalışmanın amacı Türkiye'deki ögretmenlerin
bilgisayarları nasıl kullandıklarını ve ögretirnde bilgisayar
kullanımını nasıl algıladıklarını onaya koymaktır. Araştırma
için veriler, çeşitli konularda 95 soru içeren bir anket
aracılIgı ile toplanmıştır. Araştırmaya Türkiye'nin üç şehrinden
rasgele seçilen 27 okulda çalışan 202 ögretmen katılmıştır.
Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre
ögretmenlerin büyük çogunlugu bilgisayarların ögrenme ve
ögretim sürecini olumlu etkileyecegini belinirken çok azı
bu konuda kaygı taşımaktadır.
ABSTRACT
The purpose of this study was to find out
how the teachers use computers in education -if any- and
how they perceive the use of computers in education in
Turkey. The data for this study were collected through 95-
item survey that inquired about a wide range of issues
among 202 teachers in 27 randomly selected schools in
three Turkish cities. The survey results indicated that most
of the subjects held the view that the use of computertechnology
in,schools is beneficia! forteaching-leaming
process and only few of them indicated some concems
about using computers in teaching.
ANAHTAR KELİMELER: Öğretirnde bilgisayar kullanı- mı, bilgisayarların öğretirnde kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri
KEYWORDS: Computer use in education, teachers' views about computer use in education
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education