ÖZET
Bu çal
ı
ş
mada, ilkö
ğ
retim program
ı
nda okutulmakta olan hayat bilgisi derslerinin ö
ğ
rencileri fen ö
ğ
renimine
haz
ı
rlamadaki etkileri ara
ş
t
ı
r
ı
lm
ı
ş
t
ı
r. Bu amaçla örnekl
em içerisindeki ö
ğ
retmen ve ö
ğ
rencilere anket uygulanm
ı
ş
t
ı
r.
Ara
ş
t
ı
rma örneklemini, Samsun merkez okullar
ı
ndan rasgele seçilen okullardaki 430 3.s
ı
n
ı
f, 488 4.s
ı
n
ı
f, 489 5.s
ı
n
ı
f ve 443
8.s
ı
n
ı
f ö
ğ
rencileri ile 166 s
ı
n
ı
f ö
ğ
retmeni ve 68 fen bilgisi ö
ğ
retmeni olu
ş
turmaktad
ı
r. Elde edilen veriler SPSS 11.5 paket
program
ı
nda de
ğ
erlendirilmi
ş
tir. Aritmetik ortalama kullan
ı
larak veriler de
ğ
erlendirilmi
ş
ve örneklemler aras
ı
ili
ş
kiler
kar
ş
ı
la
ş
t
ı
rmal
ı
olarak de
ğ
erlendirilmi
ş
tir.
Elde edilen verilere göre
hayat bilgisi derslerinin ö
ğ
rencileri fen ö
ğ
renmeye haz
ı
rlamada son derece etkili fakat yetersiz
oldu
ğ
u saptanm
ı
ş
t
ı
r. Hayat bilgisi derslerinde ö
ğ
renilen fen konular
ı
ndaki bilgilerin do
ğ
ru veya yanl
ı
ş
olmas
ı
daha sonraki
y
ı
llarda etkili olmakta ve hayat bilgisi derslerindeki yanl
ı
ş
alg
ı
lamalar
ı
n fen ile ilgili kavramlar
ı
n anla
ş
ı
lmas
ı
n
ı
da
zorla
ş
t
ı
rd
ı
ğ
ı
veya ayn
ı
yanl
ı
ş
l
ı
ğ
ı
n devam etti
ğ
i gözlenmi
ş
tir.
ABSTRACT
In this study, effect of life and social science course
s presented in primary school curriculum on preparation of
students for science learning has been inve
stigated. For this purpose,
the questionnaires have been
applied to teachers (166
classroom and 68 science teachers) and students (430 3., 488 4.
, 489 5. and 443 8.grade) selected randomly from central
schools of Samsun in sampling. The data
were evaluated using by SPSS 11.5 statis
tical program. The data have been
evaluated using by Arithmetical mean and the relations
between samplings were comparatively investigated.
According to data, it has been observed that life and social sc
ience courses are very effective but insufficient for preparatio
n
of students to science learning. Knowledge
belonged to science that were learned in
life and social science is important for
science teaching in subsequent years
and misconceptions occurred during first three years continue for years and raise
difficulties for science learning.
ANAHTAR KELİMELER: Fen öğretimi, Hayat bilgisi dersi, Fen öğretim yöntemleri, Fen kafalılık
KEYWORDS: Science teaching, Life and social science course, Science teaching methods, Science intelligent
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education