ÖZET
Bu çalışma üniversite enstitüleri programları içinde
yürütülen tezlerde öğrenci ve danışman rol algılarının ne
şekilde gerçekleştiğini belirlemek ve bu doğrultuda ön plana
çıkan problemlere dayalı olarak göstergeler ileri sürmek
ve çözüm önerileri öretmek amacına yönelik olarak tasarlanmıştır.
Marmara Üniversitesine bağlı üç enstitüde tez
danışmanları ve öğrencilerine araştırmacılar tarafından uygulanan
anket formlarının istatiksel analizi sonucunda kısaca
(aritmetik ortalamalara göre) şu bulgulara ulaşılmıştır:
Tezlerin tamamına yakını yayınlanmamakta, tez öğrencisi
üniversitenin maddi kaynaklarını tezi için kullanmamakta,
sadece bir araştırma yöntemi kullanılmakta, enstitüler yazı-
Iı açıklayıcı ve yardımcı bilgi vermemekte, bitirme tezi
uzamakta. kütüphaneler yetersiz bulunmakta, danışmanlar
yazılı geri bildirim vermemekte, bilimsel kurum ve kuruluşlara
üye olunmamakta ve bunlara rağmen öğrenci ÇalıŞ-
masını özgün bulunmaktadır. Diğer yandan, danışman dikte
etmekte, uzman eksikliği hissedılmekte, tezin yazımı sona
bırakılmakta araştırma aracını öğrenci geliştirmekte, tez
konusunu öğrenci belirlemekte, detaylı araştırma önerisi
verilmektedir. «alışmalarda bulguların anlamı literatürle
birlikte tartışılmış ve işaret ettikleri problemleri gidermeye
yönelik bazı önerilerde bulunulmuştur.
ANAHTAR KELİMELER: Eğitim Yönetimi, Lisansüstü tez danışmanlığı, Lisansüslü öğretim.
KEYWORDS: Educational administration, postgraduatc supervision, postgraduate education
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education