ÖZET
Bu araştırmada, Hacettepe Üniversitesi, İlköğretim
Matematik Öğretmenliği Lisans Programına devam
eden 1.,2. ve 3. sınıf öğrencilerinin bilgisayarla ilgili özyeterlik
algıları incelenmiştir. Araştırmanın verilerinin toplandığı
Kasım 2000 tarihinde 1. ve 2. sınıf öğrencileri henüz
bilgisayarla doğrudan ilgili ders almamış, 3. sınıftaki
öğrenciler ise bir dönemlik "Bilgisayar" dersini tamamlamışlardır.
Araştırınada iki ölçek ku11anılmıştlr. Bunlar, bilgisayar
öz-yeterJik algısı ölçeği ve yanıtlayıcıların kimlik bilgilerinin
de toplandığı bilgisayara erişim koşulları, deneyim ve
kullanım sıklığına ilişkin ankettir.
Araştırma sonuçları, Hacettepe Üniversitesi Ilköğretim
Matematik Öğretmenliği Lisans Programı öğrencilerinin
bilgisayara karşı öz-yeterlik algılarının düşük olduğunu
göstermektedir. Öğrencilerin bilgisayara karşı öz-yeterlik
algıları, onların bilgisayar deneyimleri ve kullanma sıklıkları
ile yüksek ilişki vermektedir.
ABSTRACT
This study invesIigated the computer selfefficacy
of th~freshman, sophomore and junior in the
division of Elementary Mathematics Teaching. During the
data gathering process, only juniors completed a single
"Computer Literacy" cOUl'se.
Two instroments were used for the study: A computer
self-efficacy scale and a questionnaire for co11ecting
demographic information incJuding experience in
computers, access to computers and frequencies of using
computers.
The results showed that the perceived computer selfefficacy
of the students are low and it gave high relation
with the access and computer experience.
ANAHTAR KELİMELER: Öz-yeterlik algısı, matematik öğretmen adayları
KEYWORDS: Perceived computer sclf-efficacy, mathematics teacher candidates
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education