ÖZET
Bu ara
ş
t
ı
rmada halen yürürlükte olan fen bilgisi 6, 7 ve 8. s
ı
n
ı
f ders kitaplar
ı
n
ı
n fen bilgisi ö
ğ
retmenleri ve fen bilgisi
ö
ğ
retmen adaylar
ı
taraf
ı
ndan de
ğ
erlendirilmesi amaçlanm
ı
ş
t
ı
r. Ara
ş
t
ı
rman
ı
n örneklemini, Eski
ş
ehir il merkezinde bulunan
ilkö
ğ
retim okullar
ı
ndan rastgele seçilen 114 fen bilgisi ö
ğ
retmeni ile Eski
ş
ehir Osmangazi üniversitesi fen bilgisi
ö
ğ
retmenli
ğ
i son s
ı
n
ı
fta okuyan 36 lisans ö
ğ
rencisi olu
ş
turmu
ş
tur. Elde edilen sonuçlara göre 6, 7 ve 8.s
ı
n
ı
f fen bilgisi ders
kitaplar
ı
dil ve anlat
ı
m boyutunda iyi düzeyde bulunmu
ş
tur.
ABSTRACT
The aim of this research is to assess the science books
used in 6, 7, and 8 th grades by science teachers and
trainee teachers. Sample of the research
consists of 114 science te
achers chosen randomly fro
m primary schools in Eski
ş
ehir
city center and 36 fourth grades
of undergraduated students from Eski
ş
ehir Osmangazi University. According to the results
those science books used in 6, 7, and 8 th grades have been
accepted at the good level for the appropriacy of the language and
expression.
ANAHTAR KELİMELER: dil ve anlatım, fen bilgisi, ders kitabı inceleme
KEYWORDS: language and expression, science, examination of course book
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education