ÖZET
Bu çal
ı
ş
man
ı
n amac
ı
, ilkö
ğ
retim okulu müdürlerinin hizmet
yönelimli liderlik rollerini
yerine getirme düzeylerini
ilkö
ğ
retim okulu müdür, müdür yard
ı
mc
ı
s
ı
ve ö
ğ
retmenlerin görü
ş
lerine göre belirlemektir. Ara
ş
t
ı
rman
ı
n verileri, 2005-2006
ö
ğ
retim y
ı
l
ı
nda Bolu ilinde bulunan ilkö
ğ
retim okullar
ı
nda görev yapan 19 müdür, 36 müdür yard
ı
mc
ı
s
ı
ve 487 ö
ğ
retmenden
elde edilmi
ş
tir. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma, tek yönlü varyans ve LSD testi kullan
ı
lm
ı
ş
t
ı
r.
Ara
ş
t
ı
rmada ilkö
ğ
retim okulu müdürlerinin hizmet yö
nelimli liderlik rolleri güçlendir
me, hizmet ve vizyon boyutlar
ı
alt
ı
nda
incelenmi
ş
tir. Kat
ı
l
ı
mc
ı
lar
ı
n tamam
ı
na göre, ilkö
ğ
retim okulu müdürlerinin güç
lendirme’yi “orta”, hizm
et, vizyon ve hizmet
yönelimli liderlik rollerinin büt
ününü ise “çok” düzeyinde oynad
ı
klar
ı
belirlenmi
ş
tir. Konuya ili
ş
kin müdür, müdür
yard
ı
mc
ı
s
ı
ve ö
ğ
retmenlerin görü
ş
leri aras
ı
nda farkl
ı
l
ı
k oldu
ğ
u belirlenmi
ş
tir. Bu farkl
ı
l
ı
ğ
ı
n ise müdürler ile müdür
yard
ı
mc
ı
s
ı
ve ö
ğ
retmenler aras
ı
nda oldu
ğ
u tespit edilmi
ş
tir.
ABSTRACT
Purpose of this study is to determine
primary school principals’ levels of
realizing servant leadership roles in
accordance with the opinions of primary school principals, vice
principals and teachers. Data of the research was obtained
from 19 principals, 36 vice principals and 487 teachers working at
primary schools in Bolu province in the academic year of
2005 – 2006. Mean, standard deviation, one-way anova and LSD
were used in analysis of the data. In the study, the servant
leadership roles of the primary school principals were ex
amined within the scope of
empowerment, service and vision
dimensions. According to the whole participants, it has been
determined that the primary school principals played
empowerment role at “moderate” level and th
e whole service, vision and servant leadersh
ip roles at “high” level. It has been
determined that there was a difference
among opinions of principals, vice principa
ls and teachers on the subject. This
difference has been determined to be among pr
incipals and vice principals and teachers.
ANAHTAR KELİMELER: müdür, hizmet yönelimli liderlik , güçlendirme, hizmet, vizyon
KEYWORDS: principal, servant leadership, empowerment, service, vision
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education