ÖZET
Bu çalışmanın amacı bağdaştıncı benzetmelerin
öğrencilerin çekim ve eylemsizlik konularındaki kavram
yanılgılanna etkilerini ortaya çıkarmaktır. Araştırmacı]ar
tarafından geliştirilen Mekanik Konulan Kavram
Yanılgılan Testi yakın bir lisede 67, 9. Sınıf öğrencisine
öntest ve sontest olarak iki kez uygulanmıştır. Öntest ve
sontest arasındaki dönemde çekim ve eylemsizlik konulan
öğrencilere bağdaştıncı benzetmeler kullanılarak
anlatılmıştır.
Öntestin sonuçlan öğrencilerin çekim ve eylemsizlik
konularında kavram yanılgılannın gerçekten varolduğunu
göstermiştir. Ön test ve sontest sonuçlarının karşılaştınlmasıyla
bu kavram yanılgılannın bağdaştıncı benzetmelerin
kullanılmasıyla düzeltilebileceği görülmüştür.
ABSTRACT
The purpose of this study is to find out the
effects of bridging analogies on students' misconceptions
in gravity and inertia. Mechanies Diagnostie Test
developed by the researchers was applied twiee as a pretest
and a posttest to the 67, 9th grade students in a nearby high
schoo]. In the period between the pretest and the posttest
gravity and inertia were instructed to the students by using
bridging ana]ogies.
The findings of the pretest have shown that the
students actuaIly have misconceptions about gravity and
inertia. By comparing the results of the pretest and the
posttest, it is seen that these misconceptions can be
remediated by using bridging analogies.
ANAHTAR KELİMELER: ağdaştlrleı benzetmeler, rekimle ilgili kavram yanılgıları, eylemsizlikle ilgili kavram yanılgıları, kavram yanılgılarının düzeltilmesi.
KEYWORDS: Bridging analogies, anchoring analogies, miseonceptions in gravity, miseoneeptions in inertia, treatment of miseoneeptions.
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education