ÖZET
İşbirlikli öğrenme yöntemi, sanatlarıkültür eğitimi
anlayışıyla dÜzenlemiş bir öğrenme çevresinde, öğrencilerin
bilişsel ve duyuşsal alanda gelişmelerinin ve sanatsal
ifade yeterliliklerinin desteklenmesinin üzerinde etkilidir.
İşbir!ikli öğrenme yöntemi öğrencilerin sosyal becerilerini
geliştirmekte; birbirlerinden öğrenmelerine, kaygılarım
yenmelerine, içsel güdülenmeye yardım etmekte; öğrencilerin
dersi ve okulu daha çok sevmesine, işbirliği ve yardımlaşma
duygusu geliştirmelerine fırsat vermektedir.
ABSTRACT
Students develop in a cognitive and affective
domain and individual creative expressİon capacity by
cooperative leaming in alearning environment which was
established for arts/cultural education. Cooperative learning
method develops social skills of the students. This
method also helps them to improve self-esteem, to provide
face to face interaction, and to encoUfage their intrİnsic motiyation.
Moreover, by the cooperative leaming method
students tend to !ike school better, develop peer norms in
favar of doing well academically, and improve the understandings
of cooperation and concem welfare of others
ANAHTAR KELİMELER: Sanat eğitimi, kültür eitiıimi, işbirlikti öğrenme
KEYWORDS: Art/cultural, art education, cooperative teaming
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education