ÖZET
Bu makalede, probleme dayalı öğrenme modeli
ile, fen eğitiminde probleme dayalı öğrenme modelinin temel
özellikleri tanımlanarak genelolarak etkililiği incelenmiştir.
Bu amaçla şu sorulara cevap verilmeye çalışılmıştır:
Probleme Dayalı öğrenme yaklaşımı nedir? Probleme Dayalı
öğrenme sürecinin temel özellikleri nelerdir? İlköğretim
okullarında fen eğitimi açısından probleme dayalı öğrenme süreci nasıl düzenlenmelidir? Fen eğitiminde probleme
dayalı öğrenme yaklaşımının etkisi nasıldır?
ABSTRACT
The purposes of this paper are to identify
a useful definition of problem-based learning approach, the
essential characteristics of problem-based learning approach
in science education and to evaluate ıts general effectiveness.
The study is intended to provide answers to the follawing
questions: What is the problem-based learning approach?
What are the principal characteristics of problem-based
learning approach? How must been problem
based learning approach in elemantary school s organized
in terms of scienee edueation? How effeetive has the
problem-based learning process been in aehieving in science
edueations' objeetives?
ANAHTAR KELİMELER: Fen Eğitimi, Problem Dayalı Öğrenme Yaklaşımı,problem çözme.
KEYWORDS: Science Education, Problem- based learning approacah, problem solving,
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education