ÖZET
Nietzsehe'nin tarih ve tarih eğitimiyle çok yakından
ilişkili olan eğitim ve eğitim felsefesine ilişkin görüş-
leri, onun genel felsefe görüşü içinde en çok göz ardı edilen
bir yandır. Pek çok kişi onun eğitime ilişkin fikirlerini
ya bilmemekte ya da onun eğitimin önemi hakkında söylediklerini
kolay bir şekilde anlamamaktadır. Ne ki Nietzsehe
ve felsefesinde, eğitimde en önemli sorunlardan birisi
olan, bilginin nasıl aktanlacağı sorununa ve insanlığı putlardan
ve yanılmalardan nasıl özgür kılaeağımıza ilişkin
çok çarpıcı yanıtlar bulmak oldukça olanaklıdır.
ABSTRACT
Nietzsehe's viı;ws of edueation and of philosophy
of edueation related to history and philosophy of
historyare the most negleeted aspeet of his general philosophy.
A number of people either do not know anything
abou! Nietzsche's edueational ideas or do not figure out easily
what he said regarding the importanee of edueation.
However, it is highly possible to find very striking answers
akin to the liberation of mankind from its idols and illusions
and the question of how to transfer knowledge, whieh
is one of the most important problems of education.
ANAHTAR KELİMELER: Tarih, Tarih Felsefesi, Eğitim, Eğitim Fefsefesi
KEYWORDS: History, Philosophy of History, Educarion, Phi/o.l'ophy of Education.
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education