ÖZET
Bu
makalede
bilgisayar
öğretmenlerine
yönelik,
bilgisayar
öğretmenliği
öz
yeterlik
ölçek
geliştirme
çalışması
anlatılmaktadır.
Bu
amaçla
araştırmacılar
tarafından
5'li
Likert
tipi
12
maddelik
bir
ölçek
geliştirilmiştir.
Ölçek,
Bilgisayar
ve
Öğretim
Teknolojileri
Eğitimi
bölümünden
72
öğrenciye
iki
hafta
ara
ile
uygulanmış,
ölçeğin
madde
eşdeğerliği
.95
bulunmuştur.
Ölçek
LO
uzmana
verilmiş
kapsam
uygunluğu
açısından
1-10
arasında
puanlamaları
istenmiştir.
Ölçek,
sekiz
farklı
üniversitenin
Bilgisayar
ve
Öğretim
Teknolojileri
Eğitim
Bölümündeki
351
son
sınıf
öğrencisine
uygulanmıştır.
Faktör
analizi
sonucunda
ölçeğin
tek
boyutlu
ve
Cronbach
akatsayısının
.93
olduğu
görülmüştür.
ABSTRACT
In
this
artiele,
a
study
to
develop
a
self
efficacy
scale
for
computer
teachers'
was
explained.
For
this
purpose,
a
5
sc
ale
likert
type
scale
consisting
12
items
was
developed
by
the
researchers.
The
scale
was
applied
to
72
students
from
Department
of
Computer
and
Instructional
Technologies
in
a
period
of
two
weeks,
and
item
equivalency
of
.95
was
obtained.
The
scale
was
also
given
to
LO
experts
to
be
evaluated
and
scored
between
i
and
LO
for
content
appropriateness.
Afterwards,
the
scale
was
applied
to
351
students
from
Department
of
Computer
and
Instructional
Technologies
of
8
different
universities
in
Turkey.
Factar
analysis
results
show
ed
that
the
scale
had
one
factor
and
Cronbach
a
was
.93.
ANAHTAR KELİMELER: öz yeterlik, bilgisayar öğretmen adaylarının öz-yeterli ği, öğretmenlik öz-yeterliği
KEYWORDS: self efficacy, computer teachers' self efficacy, teacher self efficacy
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education