Romanya Çapında Ortaokul ve Lise Öğreniminde Fen Bilimlerini Nasıl Öğretilir?


How Science is taught in the Secondary and High School Levels in Romania?


Prof. Dr. Liliana CIASCAI, MA. Lavinia HAIDUC & Prof. Dr. Calin FELEZEU


ÖZET
Başlıkta belirtilen suala cevap bulmak için, 82 fizik, kimya ve biyoloji öğretmenine öğretim yöntemlerine, ödev derslerine ve öğrencileri ne şekilde değerlendirdiklerine dair sorular sorulmuştur. Ayrıca, bu öğretmenlerden ne gibi sürekli oluşturma programlarına katıldıklarını da belirtmeleri rica edilmişti. Bu araştırmanın başlıca neticesi şudur ki, öğretmenler kurama ağırlık vererek, öğrencilerini bilimsel deney ve araştırmalara çok az derecede içeriyorlar. Bu durumun izahını fen öğretmenlerin başlanğıç ve sürekli oluşturma programlarında psikoloji, pedagoji, eğitim idareciliği ve bilgisayar aracılığı ile öğrenim dalları en önemli yerleri tutmaktalardır. Fen derslerinin öğretim alanındaki hazırlıkları güncelleştirme gereksinime bu programlarda lazım olan önem verilmemektedir. Uluslararası uygulanan testlerde Romen (ve başka ülkelerden de) öğrencilerin yetersiz puan aldıklarını da göz önünde tutarak, bu araştırmamızda fen derslerinin etkiliğini sual altına almakla beraber, fen derslerini öğretme ve fen öğretmenlerini oluşturma sorunları ile alakalı bazı öneriler de ileri sürülmektedir.


ABSTRACT
This study examines how Science is taught in the secondary and high school levels in Romania. In order to identify how Science is taught, 82 teachers were assessed on their teaching methods, homework assignments and students’ evaluation in physics, chemistry and biology. Further, teachers were asked to mention what type of lifelong programmes they have attended. The major finding in this study is that teachers make little use of experiments and scientific investigations, in the favour of theoretical learning. One explanation can be the fact that the highest weight in continuous teacher training was assigned to psychology, pedagogy, educational management and computer assisted instruction and reduced attention was attributed to the didactic training in science subjects. This investigation raises questions about the effectiveness of teaching Science in secondary and high school levels in Romania, and proposes some recommendations regarding teaching science and science teacher training.


ANAHTAR KELİMELER: Fen öğretmesi, öğretmen oluşturması, öğrenci değerlendirmesi.


KEYWORDS: Teaching science, teacher training, students‘ assessment.

[PDF]

efdergi@hacettepe.edu.tr        http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr           Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara

 Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education              Twitter of Hacettepe University Journal of Education