ÖGRETMENLIK MESLEGI VE ÖGRETMEN YETIşTIRMEDE YENIDEN YAPıLANMA


TEACHING PROFESSION AND RE-STRUCTURING IN TEACHER EDUCATION


Doç. Dr. Gülsün Atanur BASKAN


ÖZET
Öğretmenlik mesleği, öğretmenin önemi, öğretmen yetiştirme ve öğretmenlerin rolleri hemen tüm toplumlarda güncelliğini koruyan konu ve kavramlardır. Son LO yılda, ABD başta olmak üzere pek çok gelişmiş ülke, öğretmenliği ve öğretmen yetiştirme sistemini yeniden sorgulamaya başlamış, reform hamlelerine girişmiştir. Bu gündemin temel gerekçesi, 21. yüzyılda öğretmenliğin giderek artan önem kazanma beklenme beklentisidir. Ülkemiz içinde önemli olan bu konunun aydınlatılmasına yönelik olarak yapılan bu araştırmada, 1998-99 öğretim yılından itibaren Eğitim Fakültelerinin yeniden yapı- lanması doğrultusunda uygulamaya giren yeni düzenlemenin, olumlu ve olumsuz yanlanm değerlendirmeye çalışılmıştır.


ABSTRACT
Teaching profession, the importance of the teacher education and the roles of the teachers are the concepts which become a current issue almost in every society. In the last decade, most of the developed countries, firstly the USA, started to re-exarnine the concept ofteaching and the teacher education system. Then they initiated some reform movements. The basic reason of this current issue is the expectation to become increasingly important of the teaching profession in the twentyfirst century. The aim of this research is to clarify the above-mentioned issue which is also important for our country. In doing this, it was tried to evaluate the positive and the negative aspects of the new adjustment which have been applied in the re-stricturing process of the Faculties of Education since the academic year 1998-1999.


ANAHTAR KELİMELER: Öğretmen, Öğretmenlikmesleği, yeniden yal'ılanma,iiğretmen yetiştirme


KEYWORDS: Teacher ,teaching profession,re Stucturing in teacher education.

[PDF]

efdergi@hacettepe.edu.tr        http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr           Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara

 Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education              Twitter of Hacettepe University Journal of Education