İLKOĞRETİM OKULLARI İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİNİN BİRİNCİ KADEME İNGİLİZCE ÖĞRETİM PROGRAMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ


THE OPINIONS OF ELEMENTARY SCHOOL ENGLISH TEACHERS ON THE ENGLISH CURRICULUM FOR ELEMENTARY SCHOOLS


Figen İlke BÜYÜKDUMAN


ÖZET
Bu makalede amaç, 1997 yılında Milli Egitim Bakanlıgı’nca uygulamaya konan ilkögretim birinci kademe ingilizce ögretim programını degerlendirmektir. Programın genel özellikleri, amaçları, kapsamı (ders kitabı), isleyisi ve degerlendirmesi boyutlarında varolan durumu ortaya çıkarmak üzere betimsel model kullanılarak arastırma yapılmıstır. Örnekleme İstanbul ilinden bes ilçe, bu ilçelerde yer alan 46 ilkögretim okulunda çalısan 54 ögretmen alınmıstır. ilkögretim birinci kademe ingilizce programının genel özellikleri ve ögelerine iliskin ögretmen görüsleri, arastırmacı tarafından gelistirilen bir anketle toplanmıs, islenmis ve yorumlanmıstır


ABSTRACT
The aim of this article is to evaluate the English syllabus, having been applied in K12 schools since 1997. The general features, the goals and objectives, the content (coursebook) used, educational environment and the evaluation dimensions of the syllabus have been evaluated using descriptive model research in order to reveal the actual situation. 54 teachers working in 46 schools in five districts of Istanbul have been included in the sample. The data has been gathered by a questionnaire prepared by the researcher, analysed and interpreted.


ANAHTAR KELİMELER: egitim programı, program degerlendirme, yabancı dil ögretimi, ögretmen görüsleri.


KEYWORDS: syllabus, curriculum evaluation, teaching English as a second language, teacher opinions

[PDF]

efdergi@hacettepe.edu.tr        http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr           Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara

 Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education              Twitter of Hacettepe University Journal of Education