FAKÜLTE-OKUL İŞBİRLİĞİ PROGRAMI: MATEMATİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ OKUL UYGULAMA DERSİ ÜZERİNE GÖRÜŞLERİ


A FACULTY–SCHOOL PARTNERSHIP PROGRAMME: PROSPECTIVE MATHEMATICS TEACHERS’ REFLECTIONS ON SCHOOL PRACTICE COURSE


Yrd. Doç. Dr. Ali ERASLAN


ÖZET
Bu çalışmanın amacı, fakülte-okul işbirliği kapsamında yürütülen Okul Deneyimi II dersi ile ilgili matematik öğretmeni adaylarının görüş ve değerlendirmelerini ortaya koymaktır. Bu amaca yönelik olarak 47 matematik öğretmen adayına sömestrin sonunda uygulama okullarındaki deneyimlerini yansıtmaları için bir açık uçlu soru yöneltilmiştir. Öğretmen adayların bu soruya verdikleri yazılı cevaplar nitel araştırma teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Sonuçlar göstermiştir ki, uygulamanın etkin şekilde yürütülmesini sağlayacak olan iki önemli ayağından ne uygulama öğretmeni ne de ilgili öğretim elemanı bu sürece beklenen ilgi ve katkıyı sağlamakta bunun sonucu olarak okul deneyimi II uygulaması öğretmen adaylarının gelişiminde olumlu katkılarından çok olumsuz yanlarıyla var olurken, öğretmen adayları uygulamanın kendilerini meslekten uzaklaştırdığını veya soğuttuğunu ifade etmişlerdir. Buna karşın, görevinin bilincinde, istekli ve tecrübeli uygulama öğretmeni ve öğretim elemanı ile çalışan çok az sayıda aday öğretmeni olumlu ve faydalı deneyimlerle süreci tamamlarken gerçek okul ortamını yaşadıklarını ve kendilerini bir öğretmen gibi hissettiklerini dile getirmişlerdir.


ABSTRACT
The aim of this study is to discuss the experiences of prospective mathematics teachers in the course of school experience II. For this aim, 47 prospective mathematics teachers taking the course of school experience II wrote and submitted a one-two page reflection of their school-based experiences at the end of the semester. Prospective mathematics teachers’ written responses were examined and qualitatively analyzed for the common themes. Findings indicated that neither university mentors nor supervising teachers acted responsible and put the interest and commitment needed. Thus, prospective teachers gained more negative experiences such as making reluctant to the teaching as a profession or developing a negative attitude towards teaching rather than positive ones. On the other hand, a few prospective teachers who worked with trained and experienced supervising teachers and university mentors had good experience such as practicing teaching in real school situations and feeling like a teacher of the class.


ANAHTAR KELİMELER: okul deneyimi II, matematik öğretmen adayları, fakülte-okul işbirliği


KEYWORDS: school experience II, prospective mathematics teachers, faculty-school partnership

[PDF]

efdergi@hacettepe.edu.tr        http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr           Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara

 Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education              Twitter of Hacettepe University Journal of Education