ÖĞRETMENLERİN YENİ MATEMATİK PROGRAMI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ VE PROGRAM DEĞİŞİM SÜRECİNDE KARŞILAŞILAN ZORLUKLAR


TEACHERS’ VIEWS ABOUT A NEW MATHEMATICS CURRICULUM AND DIFFICULTIES ENCOUNTERING CURRICULUM CHANGE


Yrd. Doç. Dr. Adem DURU & Arş. Gör. Himmet KORKMAZ


ÖZET
Bu çalışma, ilköğretimde görev yapan matematik ve sınıf öğretmenlerinin yeni matematik programı hakkındaki görüşlerini incelemek ve programın uygulanmasında karşılaşılan zorlukları araştırmak için Adıyaman’da yapılmıştır. Çalışmaya 35’i matematik öğretmeni olmak üzere toplam 265 öğretmen katılmıştır. Veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen 43 maddeden oluşan 5’li Likert-tipi ölçme aracından, öğretmenlerin program hakkındaki görüşlerini yazdığı bir adet açık uçlu sorudan ve öğretmenlerin doldurduğu program değerlendirme formlarından elde edilmiştir. Toplanan nicel verilerin analizinde yüzde, aritmetik ortalama, t testi, ANOVA testi, nitel verilerde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Analizler sonucunda, öğretmenlerin program hakkındaki görüşlerinin genel olarak olumlu olduğu, bazı değişkenlere göre görüşlerde farklılık olduğu ve programın öğretmenlere yeterince tanıtılmadığı, uygulamada araç-gereç eksikliği, etkinlik hazırlama, sınıfların kalabalık olması, gibi zorluklarla karşılaştıkları görülmüştür.


ABSTRACT
This study was conducted to examine views of mathematics and class teachers about new mathematics curriculum and to investigate difficulties encountered in the application of curriculum, in Adıyaman. 35 mathematics teachers and 230 class teachers, totally 265 teachers participated. Data were collected by using 5-point Likert scale, which consists of 43 items, an open-ended question which teachers wrote down their opinions about new curriculum, and a program evaluation form filled by teachers. In the analysis of quantitative data percentage, mean, t-test, and ANOVA test were used. Descriptive research method was used in the analysis of qualitative data. Research findings showed that the teachers’ views are generally positive, there are differences in terms of some variables and the program was not introduced to teachers adequately, lack of materials in application and difficulties in preparation of activities and overcrowded classrooms.


ANAHTAR KELİMELER: program reformu, matematik eğitimi, ilköğretim.


KEYWORDS: curriculum reform, mathematics education, elementary education

[PDF]

efdergi@hacettepe.edu.tr        http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr           Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara

 Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education              Twitter of Hacettepe University Journal of Education