Dördüncü Sınıf Öğretmenleri Matematik Reformunu Değerlendiriyorlar


Fourth Grade Teachers Evaluate the Mathematics Reform in Turkey


Prof. Dr. Renan SEZER, Assoc. Prof. Dr. Necdet GÜNER & Assoc. Prof. Dr. Oylum AKKUŞ ISPİR


ÖZET
Bu çalışma 2005 yılında yapılan ilköğretim birinci kademe matematik programının, ders kitaplarının, kullanılan pedagojinin ve öğrenci tutumunun sınıf öğretmenleri tarafından değerlendirilmesini amaçlamıştır. Öğretmenlere göre yeni programın kuvvetli yönleri öğrenci merkezli olması ve matematiğin hayatla ilişkilendirilmesi, zayıf yönleri ise yıl içindeki sarmal yapı, programın yüklü olması ve yeterli zamanın olmamasıdır. Çoğunluk ders kitaplarını yeterli bulmazken soru çeşitliliğinin azlığı en büyük neden olarak gösterilmiştir. Öğretmenlerin %57’si haftada 4 veya daha fazla etkinlik yaptığını ifade ederken, %15,3’ü öğrenci merkezli bir yaklaşım kullandıklarını söylemektedirler. Etkinlik yapma sıklığı ile coğrafi bölgeler, yerleşim bölgeleri, öğretmen deneyimi ve sınıf mevcudu arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki görülmemektedir. Öğretmenlere göre yeni program ile öğrencilerin matematikte başarılı olma isteği ve derse ilgileri ortanın üstünde iken, matematiği keşfetme istekleri ve önbilgi düzeyleri ortanın biraz altındadır.


ABSTRACT
This study aims to evaluate the elementary mathematics curriculum, developed in 2005, textbooks, pedagogy and students’ attitudes from elementary teachers’ perspective. Teachers cite student-centered pedagogy and making connections between mathematics and real life as the strengths of the new programme and its spiralling nature, denseness and inadequateness of time as its weakness. Majority of the teachers found textbooks insufficient due to the lack of question variety. 57% of the teachers do 4 or more activities per week; yet, only 15.3% say they use a student-centered approach. There is no significant difference between the frequency with which activities are utilized and each of the following: geographical region, school location, teacher’s experience, and class size. Teachers’ claim that while students’ desire to succeed and interest in mathematics is above moderate, their inclination to discover it and prior knowledge is slightly below average.


ANAHTAR KELİMELER: Matematik programı, matematik reformu, sınıf öğretmenleri, öğretmenin bakış açısı, matematik ders kitapları, pedagoji, öğrenci tutumu.


KEYWORDS: Mathematics curriculum, mathematics reform, elementary school teachers, teacher perspective, mathematics textbooks, pedagogy, attitude.

[PDF]

efdergi@hacettepe.edu.tr        http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr           Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara

 Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education              Twitter of Hacettepe University Journal of Education