İşbirlikli Öğrenme Yöntemine Dayalı Uygulamaların Çoksesli Solfej Alan Başarısına Etkisi


The Effect of Applications to Polyphonic Solfege Terms Based on Cooperative Learning Method


Prof. Dr. Turan SAĞER, Yrd. Doç. Dr. Engin GÜRPINAR & Yrd. Doç. Dr. Onur ZAHAL


ÖZET
Bu çalışmada, İşbirlikli öğrenme yaklaşımının "Öğrenci Takımları Başarı Bölümleri" tekniğine dayalı yapılan çoksesli solfej çalışmalarının, çoksesli solfej alan başarısına etkisi incelenmiştir. Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu tam deneme modeli uygulanmıştır. Çalışma grubu, 2013-2014 öğretim yılında, İnönü Üniversitesinde öğrenim gören 3. Sınıf öğrencilerinden oluşan 22 kişidir. Uygulama süreci 10 haftalık bir süreci kapsamıştır. Kontrol grubuna geleneksel öğretim yöntemleri, deney grubuna ise işbirlikli öğrenme yaklaşımlarından öğrenci takımları başarı bölümleri tekniğine dayalı öğretim yöntem ve teknikleri uygulanmıştır. Veri toplama aracı olarak güvenirlik düzeyi .88 olarak hesaplanan Müziksel Okuma (Solfej) Performans Testi kullanılmıştır. Ölçme ve değerlendirme üç alan uzmanı tarafından gerçekleştirilmiştir. Normallik düzeyleri incelendikten sonra analiz işlemleri için ilişkili ve ilişkisiz gruplar t-testleri kullanılmıştır. Ayrıca etki büyüklüğünün hesaplanması için Cohen's d formülü uygulanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre; işbirlikli öğrenme yaklaşımına dayalı uygulamaların, öğrencilerin çoksesli solfej alan başarısını olumlu yönde ve yüksek düzeyde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır.


ABSTRACT
In this study, it has been examined that polyphonic solfege studies of cooperative learning based on approach "Student Terms Achivement Divisions'' affect the success of the polyphonic solfege. In this research as post-test and pre-test control group with full trial model has been applied. The sample of the study in the academic year 2013-2014 consists of 22 people studying at İnönü University in Class 3. The implementation process covers a 10-week process. According to the method of straight expression have been applied to B the control group while improved programme based on cooperative learning approach have been applied to the experimental group. As a tool for data collection, reliability level .88 is calculated as Musical reading (solfege) performance test. Measurement and evaluation have been carried out by three specialists. After examining the level of normality for analysis of transactions related and unrelated samples t-tests were used. In addition, for calculating of the size of the impact, Cohens' d formula has been applied. According to the results of the research, it has been reached to the conclusion that applications to students based on cooperative learning approach has influenced on the success of the solfege polyphonic positively and highly.


ANAHTAR KELİMELER: İşbirlikli öğrenme, solfej, çoksesli solfej.


KEYWORDS: Cooperative learning, solfege, polyphonic solfege.

[PDF]

efdergi@hacettepe.edu.tr        http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr           Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara

 Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education              Twitter of Hacettepe University Journal of Education