ETKİN ÖĞRENME YAKLAŞIMlNIN EĞİTİM ORTAMLARINDA KULLANILMASI


USING ACTIVE LEARNING APPROACH IN EDUCATIONAL ENVIRONMENT


Arş. Gör. Gürcü KOÇ


ÖZET
Bu makalede Etkin Ögrenme Yaklaşımı tanıtılmış ve ögrencilerin etkin katılımını artırmak için ögretmenlerin kullanabilecekleri etkinliklere yer verilmiştir. Bu yaklaşı- ma göre, ögrenciler sınıf ta yalnızca ögretmeni dinleyerek ögrenemezler. Etkin ögrenme sınıflannda ögrenciler ko- nuşmalı, yazmalı, önceki yaşantılan ile ilişki kurmalı ve ögrendiklerini günlük yaşamında kullanabilmelidir. Ögren- ciler kendi bilişsel yapılarını oluşturarak degerlendirmekte- dirler. Etkin Ögrenme, her düzey ve sınıfta kullanılabilecek pratik etkinlikler içermektedir ve yaklaşım ögrencilerin -an- lamlı ve yaşam boyu ögrenmelerine olanak tanımaktadır.


ABSTRACT
he aim of the study is to introduce Active Learning Approach and to offer teachers the necessary to- ols to promote students' active leaming. In this strategy, students do not leam mu ch just by sitting in classes liste- ning to teachers. They must talk about what theyare lear- ning, write about it, relate it to past experiences, apply it to the ir daily lives. Students are encouraged to engage in the process of building and testing their own mental models. Active Leaming includes practical teaching strategies that can use in every course and class, and makes possible for students meaningful and lifelong leaming.


ANAHTAR KELİMELER: Etkin Öğrenme, Etkin Öğrenme Etkinlikleri, Program Geliştirme, Öğrenci Merkezli Program, İşbirlikli Öğrenme, Sınıf Ortamı.


KEYWORDS: Active Learning, Active Learning Strategies, Curriculum Development, Student-Centered Curriculum, Cooperative Learning, Classroom Environment

[PDF]

efdergi@hacettepe.edu.tr        http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr           Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara

 Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education              Twitter of Hacettepe University Journal of Education