HİZMET ÖNCESİ VE HİZMET İÇİ FEN ÖĞRETMENLERİNİN İYİ FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENİ ÖZELLİKLERİNİ ALGILAMALARININ KARŞILAŞTIRILMASI


COMPARISON OF PRE-SERVICE AND IN-SERVICE SCIENCE TEACHERS' PERCEPTIONS ABOUT GOOD SCIENCE TEACHERS' CHARACTERISTICS


Gül ÜNAL, Prof. Dr. Ali TATLI & Dr. Ali ERYILMAZ


ÖZET
u çalışmanın amacı hizmet öncesi ve hizmet içi fen bilgisi öğretmenlerinin iyi bir fen bilgisi öğretmeni özelliklerini algılamadaki fark)ılıklannı ortaya koymaktır. İngilizce fen bilgisi eğitimi alan 29 fen bilgisi öğretmen adayı ile Ankara'da şehir merkezinde Anadolu ve Özel Liselerde çalışan 29 fen bilgisi öğretmenine, iyi bir fen bilgisi öğretmeni özeııiklerini belirleme anketi uygulandı. Ankette öğretmenin sınıf içi davranışları ve ilişkileri, öğretme şekli ve diğer deneyimler, okul-toplum ilişkileri, kendi alanında yeterlilik, profesyonel çalışmalar ve iki dillilik bölümlerinden oluşan, altı kategoride toplam 50 soru yer aldı. Bu anketten elde edilen veriler, her bir kategori için ortalamaları, standard sapmaları ve frekans analizleri kuııanılarak analiz edildi. Sonuçta, hizmet içi ğretmenlerin algılamaları, hizmet öncesi öğretmenlerin algılamalarından kendi alanındaki yeterlilik dışında bütün kategorilerde anlamlı olarak farklıdır.


ABSTRACT
he purpose of this study was to find out how pre-service and in-service science teachers' perceptions differ on the characteristics of good science teachers. In order to obtain this information, 29 pre-service science teachers who are senior students studying science teaching in English and 29 in-service science teachers who are science teachers in Anatolian and Private high schools in central Ankara were given a questionnaire about good science teachers' characteristics. The questionnaire has 50 questions and established over six categories that are teachers' classroom behavior and relationships, teaching and other experiences, school and community relations, confidence on subject matter, professional activities, and bilingualism. For analyzing the data, mean and standard deviation and frequency analysis of each category were used. The results indicated that in-service science teachers' perceptions were significantly different than pre-service science teachers' perceptions about all categories except confidence on subject matter.


ANAHTAR KELİMELER: İyi fen bilgisi öğretmeni karakteri, öğretmen adayları, çalışan öğretmenler


KEYWORDS: Good science teachers' characteristics, pre- service teachers, in-service teachers

[PDF]

efdergi@hacettepe.edu.tr        http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr           Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara

 Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education              Twitter of Hacettepe University Journal of Education