ATTITUDES OF FOREIGN LANGUAGE TEACHERS TO THE COMMUNICATIVE LEARNER . CENTEDED APPROACH


Dr. A. SARIÇOBAN & Dr. F. Yalçın TILFARLIOĞLU


ÖZET
Bu çalışmanın amacı yabancı dil öğretim sürecinde öğretmenlerin öğrenci merkezli iletişimsel yaklaşıma olan tutumlarını belirlemektir. Çalışmanın amacı gereği öğretmenlere konu ile ilgili bir tutum ölceği verilmiştir. . Çalışmanın sonuçları yüzdelik çalışması ile değerlendirilmiştir. Çalışma sonucunda öğretmenlerin öğrenci merkezli iletişimsel yaklaşıma olumlu tutumlar içinde oldukları gö- rülmüştür. Ayrıca konu ile ilgili bazı öneriler verilmiştir


ABSTRACT
This studyaimed to determine the attitude of the teachers to the communicative-learner centered approach in foreign language teaching process. For the purpose of the study, an attİtude scale was administered to the teachers to get their opinions on the issue. The results were computed in percentages. it was observed that in general, teachers had favourable attitudes towards this issue discussed. Besides, some recommendations were made for the language teachers on this approach.


ANAHTAR KELİMELER: İletişimsel Yaklaşım, Öğrenci merkezli tutum.


KEYWORDS: Communicative Approach. Leamercentered. Attitude

[PDF]

efdergi@hacettepe.edu.tr        http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr           Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara

 Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education              Twitter of Hacettepe University Journal of Education