BiR GRUP TÜRK ÖGRENCiNiN MATEMATIK POTANSiYEL TESTINDE BAŞARISI


A GROUP OF TURKISH STUDENTS' ACHIEVEMENT IN THE MATHEMATICS POTENTIAL TEST


Prof. Dr. Yaşar ERSOY


ÖZET
Bu çalışmada 11-13 yaşlarında bir grup Türk öğrencinın Prof Blum ve Burghers'ın Kasel Projesinde geliştirdikleri Matematik Potensiyel Testi (MPT)'nindeki başarıları araştırıl maktadır. MPT, 1995-96/97 öğretim yılında Ankara ve diğer kentlerde değişik okullarda okuyan 500'den çok ortaokul (ilköğretim 6., 7. ve 8. sınıflar) öğrencilerine uygulandı. Diğer şeylerin dışında Türk öğrencilerin ortalama başarı puanları İngiliz ve Alman öğrencilerin puanları ile karşılaştırıldı. Türkiye'de oldukça başarılı olarak bilinen okulların MPT'deki ortalama puanları, İngiltere ve Almanya'daki aynı yaş grubundaki öğrencilerin başarı puanlarından göreceli oJarak daha yüksektir.


ABSTRACT
n this paper, we elucidate the achievement of a group of Turkish students aged i 1-13 year old in the Mathematical Potential Test (MPT) which was developed İn the Kassel Project by Profs Blum and Burghers. The MPT has been applied to more than 500 students enrolled various junior high school s (Primary school: grade !evel 6, 7, and 8) in Ankara and other cities in 1995-96/97 school year. Among others, the scores of the Turkish students in the MPT are compared with those in the DK and Germany. The MPT average score of this group of students from the schools of repute in Turkey is relatively higher than that of both groups of students in the same age in the DK and Germany.


ANAHTAR KELİMELER: Matematik potansiyel test, Kassel Projesi, Öğrenci başarısı, Öğrenci notlarının karşılaştırılması


KEYWORDS: Mathematical potential test, Kassel Project, Pupil achievement, Comparison of students' score

[PDF]

efdergi@hacettepe.edu.tr        http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr           Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara

 Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education              Twitter of Hacettepe University Journal of Education