İLKÖĞRETİM 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN TEMEL FİZİK KAVRAMLARINI ANLAMA DÜZEYİ


THE 8TH GRADE STUDENTS' LEVELS OF UNDERSTANDING OF THE INTRODUCTORY PHYSICS CONCEPTS


Ali Rıza AKDENİZ, Uğraş BEKT AŞ & Nevzat YİĞİT


ÖZET
ılk:ö~retim okullannda 8. smıf fen bil~isi dersin- deki temel fizik konulanndan, ö~rencilerce anlaşılamayan veya anlaşılmasmda zorluk çekilen kavramlan ö~rencilerin ~örUş ve düşünüşlerine dayalı olarak tespit etmeye yönelik bu araştırmada; iki pilot çalışma ile )!;eliştirilen başan testi sekiz. ilkö~retim okulundaki 320 ö~enciye uy~ulanmıştır. Çalışmanm ikinci bölümünde, LO ilkö~retim ö~encisi ile gerçekleştirilen mülakatlar verilmiştir. Son bölümde ise, el- de edilen verilere dayalı olarak varılan sonuçlar ve öneriler yer almaktadır. Elde edilen bul~ular ve varılan sonuçlann en önemlileri şöyledir: tlkö~retim 8. sınıf ö~rencilerinin yaklaşık % 70'inin fen bil~si proıı;ramında yer alan elektrik konusu ile ilıı;ili kavramları anlayamadıklan tespit edilmiş- tir. Bu bul~unun. ö~retmcnlerin ders uygulama yöntemleri, ders kitaplan ve ö~rencilerin ö~retmenle iyi diyaloıı; içinde bulunamamasmdan kaynaklandı~ı sonucuna vanımıştır. Maıı;netizma konusunda ise. bu oranın % 40 düzeyinde 01- ıluj:u tespit edilmiş ve buna neden olarak ilıı;ili konunun ~ünlük yaşamda karşılaşılabilen konulardan olması ıı;öste- rilmiştir. Vanlan sonuçlara dayalı olarak. farklı stratejilerin yer aldığı materyallerin ıı;eliştirilmesinin ıı;erekti~i öneril- miştir .


ABSTRACT
he aim of this study is to determine basic physics concepts which can not be understood by students at 8th )!;fade levd. A test was developed and based on two pilol studies was implemented to 320 students from eiı$t different elementary scbools. In the second part of the study, informal interviews were undertaken with LO stu- dents. in the last part of the study. results and recommen- dations were ~iven after the collected data was analysed. Some of the important results are as follows: Abaut 70 % of 8th ~ade students can not understand electrical concepts in science book. The reason of this result may come from tbe teachin~ methods, course books and deficiency of stu- dents' dialo~ues with teachers. This level is 40 % for ma~- netic concepts. This level was found hiı$er than electrical concepts. This can be explained that there are many examp- les of subjects in students' daily life. Many recommendati- ons are made for improvinJ! the students' level of unders- tanding and su~ıı;estions are ıı;iven for future studies. It's re- commended to be developed new strate~ies and materials.


ANAHTAR KELİMELER: Elektrik-Magnetizma, Kavramlar. İlköğretim 8. Sınıf Öğrencileri, Anlaşılma Düzeyi


KEYWORDS: Electric and magnetic, Concepts, 8th Grade students, Understanding level

[PDF]

efdergi@hacettepe.edu.tr        http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr           Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara

 Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education              Twitter of Hacettepe University Journal of Education